سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دریاچه نئور ضیافتی زیبا از طبیعت

دریاچه نئور ضیافتی زیبا از طبیعت: دست نقاش طبیعت در بین شهر تالش در استان گیلان و شهرهای اردبیل و خلخال در استان اردبیل یک ضیافت زیبا با نام دریاچه نئور که در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا واقع شده است را به پا کرده است. دریاچه نئور یکی از باشکوه ترین آب های شیرین ایران است. برای دیدن این دریاچه زیبا با ما همراه باشید.

 

دریاچه نئور

دریاچه نئور از دو دریاچه 40 هکتاری و 180 هکتاری تشکیل شده است که در بهار به هم متصل می شوند و دریاچه ای با عمق 5.5 متر تا 13 متر و مساحتی بیش از 200 هکتار تشکیل می دهند.

این دریاچه به دلیل ارزشهای زیست محیطی ، گردشگری ، زنبورداری ، کشاورزی و دامداری از اهمیت زیادی برخوردار است و این دریاچه به دلیل وضعیت اکولوژیکی و زیست محیطی به عنوان یک اکوسیستم تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست از اهمیت بسیاری برخوردار است.  برای بهره مندی از آب این دریاچه و استفاده از آن در کشاورزی ، سد نیز در تنها خروجی آن یعنی دره قالی ساخته و بهره برداری می شود.

هر ساله به منظور کنترل جمعیت آبزی در دریاچه ، تعدادی از بچه های قزل آلای رنگین کمان در نئور رها می شوند که  آن را به یکی از جاذبه های دریاچه نئور که بسیاری از مناطق را به سمت خود جلب می کند.

دیدنی های دریاچه نئور

دریاچه نئور یک جاذبه اکوتوریسم خیره کننده با مناظر بی نظیر کوه و دریاچه در طول سال است. ماهیگیری در بهار و تابستان ، مهمترین بخش از اقتصاد و شهرت نوپای آن است. یکی از مجلات علمی ایرانی ، ماهی دریاچه را خوشمزه ترین ماهی  جهان توصیف کرده است. حالا چه کسی نمی خواهد لذت ماهیگیری را امتحان کند! البته این دریاچه در زمستان به دلیل یخ زدگی تبدیل به یک پیست اسکی بی نظیر میشه.

در بهار ، گل های وحشی در سراسر دشت و شکوفه ها رشد می کنند و بهشت ??دیدنی را به چشم شما می بخشند. اگر دوست دارید اسب ها را در طبیعت تماشا کنید؛ می توانید اسب هایی را در کنار دریاچه نئور و طبیعت زیبای آن که آزادانه پیش می روند و یک نمایش تماشایی را رقم میزنند.

گیاهان دارویی که خود از هدایای طبیعت است و هر کدام دارای ارزش و خواصی هستند می توانید در اطراف نئور پیدا کنید.بسیاری از گیاهان اطراف آن ، از جمله بابونه ، بومادران و...

دریاچه نئور یکی از بهترین مناطق برای زندگی برخی از گونه های پرندگان مهاجر است و شما میتوانید برای مدت کوتاهی از دیدن این مهمانان ویژه لذت ببرید.پرندگان دیگر در دریاچه و حاشیه آن پرتره ، لارک ، کت ، بلدرچین ، عقاب طلایی.

دریاچه نئور 45 کیلومتر مربع وسعت دارد که یکی از مراتع تابستانی جنگل فنداوغلو است. در طول فصل تابستان می توانید مناظر زیبایی از قبایل و عشایر را در این منطقه مشاهده کنید و در سادگی و اصالت آنها غرق شوید.

دریاچه نئور ضیافتی زیبا از طبیعت

با وجود چشم انداز زیبای دریاچه نئور و محیط اطراف آن ، هنوز امکانات سوارکاری قایق در دسترس نیست ، اما برخی از گردشگران با قایق های بادی به دریاچه می روند تا تفریحی فراموش نشدنی را برای خود ایجاد کنند.

دریاچه نئور در زمستان

با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه ، در زمستان میانگین دمای نئور به -20 درجه سانتیگراد و کوهستانی بودن منطقه باعث می شود دریاچه دارای زمستانهای نسبتاً طولانی باشد. سطح یخ زده دریاچه یکی از جاذبه هایی است که باعث می شود برخی از افراد فعالیتهای زمستانی را انجام دهند ، آن را در نظر بگیرند یا در طبیعت برف بازی کنند. جالب است بدانید که آب دریاچه نئور به مدت 5 ماه از سال به قطر 80 سانتی متر یخ می زند.

کوهنوردی در دریاچه نئور

نئور دریاچه ای در وسط کوه است و با قله هایی احاطه شده است که فتح برای هر کوهنوردی تجربه متفاوتی خواهد بود. می توانید از بالای این کوهها صعود کرده و از تماشای دشت های زیر پایتان و دریاچه بین آنها لذت ببرید. در حوضه آبریز آب از 2570 تا 3222 متر از سطح دریا حدود 12 قله وجود دارد که هر یک از آنها ظاهری خاص و باشکوه دارد.

دریاچه نئور که در فاصله 30 کیلومتری دریای خزر واقع شده است ، این امکان را فراهم می کند که هنگام کوهنوردی از ارتفاعات شرقی مشرف به دریاچه ، منظره های دیدنی و جذاب این دریا را مشاهده کنید.

دریاچه نئور ضیافتی زیبا از طبیعت
برخی تصور می کنند که پرندگان مختلفی در این منطقه وجود دارد ، اسلحه های خود را جمع می کنند و به دریاچه می روند تا به تجاوز جنسی خوبی برسند. نکته مهم این است که دریاچه و اطراف آن به عنوان یک منبع طبیعی با ارزش در بین مناطق حفاظت شده لیزار در نظر گرفته می شود و شکار هر پرنده ای ممنوع است.

اگر علاقه مندان به اسب سواری هستید و به دنبال یک تجربه فراموش نشدنی در این زمینه هستید ، کوله پشتی خود را به سمت نئور آماده کنید. زین اسب خود را بردارید و به سوباتان بروید. قدم زدن در جنگل و طبیعت بکر با اسب و تماشای جلوه های مختلف زندگی عشایری در وسط راه ، خاطره ای به یاد ماندنی را برای شما رقم خواهد زد. برای اجاره کلبه در سوباتان روی ما حساب کنید.

کرایه پاترول به سوباتان

در میان گزینه های مختلف برای تفریح ??، آفرود یکی از گزینه های خوب برای کسانی است که به دنبال هیجان در سفر هستند. یکی از مسیرهای معروف این فعالیت از دریاچه نئور است و پس از عبور از چمنزارهای دامنه های شمالی البرز ، قبایل قبیله ای تالش ، آبشار ورزان و چشمه به روستای زیبای سوباتان می رسید.

دوچرخه سواری از نئور تا سوباتان

یکی از زیباترین مسیرهای دوچرخه سواری و البته مشهورترین آنها ، از دریاچه نئور شروع می شود و تا سوباتان ادامه می یابد. علاقه مندان به این ورزش در قالب گروه های مختلف به نئور می روند و از دریاچه به سمت سوباتان می دوند تا از هر دو طبیعت لذت ببرند و تجربه متفاوتی را برای خود رقم بزنند. طول دوچرخه سواری حدود 120 کیلومتر است که در طی آن شما باید از دامنه ها عبور کنید ، بنابراین برای طی کردن آن باید حرفه ای باشید.

دریاچه نئور ضیافتی زیبا از طبیعت


فیلبند مازندارن سرزمینی در بالای ابرها

فیلبند مازندارن سرزمینی در بالای ابرها: امروز در این مقاله قصد داریم با طبیعت بکر و هوای تازه که به آن روستای فیلبند می گویند ، به یکی از چشمگیرترین روستاهای مازندران سفر کنیم. روستایی که در بالای ابرها قرار دارد و مردم آن را بام مازندران می نامند. اقامت در فیلبند میتواند بسیار رویایی و دیدنی باشد که شما بر فراز ابرها قدم می زنید و خود را در میان زمین و آسمان می بینید. بنابراین ، بگذارید در مورد این روستا اطلاعات بیشتری برای شما تعریف کنم. روستای فیلبند یکی از نادرترین مکان هایی است که می توانید اقیانوس پدیده ابرها را تماشا کنید.

 

فیلبند ایران کجاست؟

روستای فیلبند یکی از بهترین مناطق برای علاقه مندان به طبیعت است که می توانید با اجاره ویلا در فیلبند روزهای خوبی را در این روستا سپری کنید. روستای فیلبند در یکی از مرتفع ترین کوه های مازندران واقع شده و چشم انداز بسیار زیبایی دارد. روستای فیلبند در حقیقت یکی از بهترین روستاهای استان مازندران و بهترین مقصد بین همه اماکن گردشگری ایران در فصل گرم سال است.

فیلبند مازندارن

روستای فیلبند 2700 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و بیشتر اوقات سال توسط دریای ابرها احاطه شده است. اقیانوس می تواند پدیده ای باشد که بتوانید خود را بر روی ابرها حس کنید.

چرا این روستا به نام فیلبند نامگذاری شده است؟

به دلیل ارتفاع زیاد و دسترسی سخت به این روستا در گذشته ، رسیدن به آن دشوار بود و به همین ترتیب ، آن را به گویش محلی به نام فیلبند می نامیدند و این به معنی دشواری و خستگی است.

دیدنی های روستای فیلبند

روستای فیلبند یکی از زیباترین روستاهای شهرهای شمالی ایران است که اغلب در اقیانوس ابر غرق می شود. طلوع خورشید و غروب آن یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بی نظیر ایران در این روستا است که می توانید در فصل گرم تابستان آب و هوای بهاری را تجربه کنید.

این روستا که به بام مازندران نیز معروف است ، دارای جاذبه های طبیعی و فرهنگی بسیاری است. همچنین در روستای فیلبند چشمه های زیادی وجود دارد ، لار چشمه کوچکی در منطقه است که دارای نمک معدنی زیادی است و از این چشمه برای درمان درد کلیه استفاده می شود.

فیلبند مازندارن

بهترین کار برای سفر در روستای فیلبند ، گرفتن عکس از مناظر مختلف با طبیعت بکر است. مهمتر از همه ، اقیانوس ابرها و طلوع خورشید و منظره غروب خورشید از کوه ها و جنگل ها برای عکاسی در دهکده آنقدر تماشایی است.

طبیعت باورنکردنی روستای فیلبند باعث می شود که بخواهید برای همیشه از آن قدم بزنید. زنگ گوسفندان اهالی محل ، مه غلیظ یا بوی باران می تواند احساس تازه و زنده بودن شما را به وجود آورد. یکی از مسیری که می توانید برای اکتشاف آن طی کنید ، مسیر رسیدن به کوه های سنگی است ، اما مراقب باشید این راه را بدون راهنماها و تجهیزات محلی اجرا نکنید و ممکن است بعداً دچار مشکل شوید یا گم شوید.

یکی از تفریحی که گروه های مختلف گردشگری آن را در سفر به روستای فیلبند تجربه می کنند کوهنوردی و صعود از قله های اطراف این روستا است. توجه داشته باشید که این کار فقط باید با گروهی آشنا با منطقه و تجهیزات و آماده سازی کامل همراه باشد.

فیلبند مازندارن

مسیرهای کوهنوردی در فیلبند

    صعود به قله حسین بن

    پیمایش خط الراس روستای فیلبند به سمت امامزاده قاسم و روستای علیمستان

اقامت در فیلبند

این روستا بیشتر از ظرفیت خود در بهار و تابستان از مهمانان استقبال می کند ، بنابراین پیدا کردن مکانی برای اقامت در این دو فصل کار ساده ای نیست و علاوه بر این ، فیلبند هیچ هتلی ندارد. اما با اجاره ویلا در فیلبند می توانید شب را در روستا بگذرانید. در این روستا به خدماتی مانند لوله کشی آب در خانه ها و ویلاها دسترسی خواهید داشت.

فیلبند مازندارن

بهترین فصل سفر به روستای فیلبند

بهترین زمان برای سفر به فیلبند ، بهار و تابستان است. هوا در پاییز و زمستان سرد است و تحمل این سرما برای مردم عادی و گردشگران دشوار است. روستا هر سال در این فصول سال خالی از سکنه است.

فیلبند مازندارن

مسیر دسترسی به روستای فیلبند

برای رسیدن به این روستا از تهران یا سایر شهرهای شمالی باید به جاده هراز در 25 کیلومتری آمل برسید ، پس از طی کردن در روستای سنگچال با یک سفر جاده ای در ایران وارد روستای فیلبند خواهید شد و می توانید از زیبایی های و مناظرخیره کننده آن لذت ببرید.


سفر به سوباتان یک تعطیلات عالی تابستانی

سفر به سوباتان یک تعطیلات عالی تابستانی | سوباتان واقع در ضلع شمال غربی شهر تالش ، مقصدی ایده آل برای علاقه مندان به طبیعت است. سوباتان یکی از بهترین مقاصد گردشگری و کوهنوردی است.اگر به دنبال فرار از گرمای شهر و فشار زندگی و شلوغی هستید اقامت در سوباتان یکی از بهترین مقاصد است. اماکن دیدنی جذاب و همچنین میهمان نوازی و فرهنگ مردم محلی بهترین پاداش این سفر است.

 

چرا سوباتان؟

ارتفاعات سوباتان ، بهشتی برای کوهنوردان ، دوستداران طبیعت و ماجراجویان میباشد و یکی از مقاصد بهشتی برای کوهنوردی و پیاده روی است و اگر به دنبال سفرهای ماجراجویانه هستید حتما کوله خود را به سمت سوباتان ببندید و از این طبیعت شگفت انگیز لذت ببرید.ملاقات یا حتی مکالمه با عشایر بومی در چادرها و کلبه ها ممکن است یکی از برجسته ترین جذابیت های سفر شما باشد!

سفر به سوباتان

به عنوان بزرگترین دریاچه های آب شیرین در استان گیلان ، دریاچه لیسار است که از نظر اکوتوریسم ، زنبورداری ، کشاورزی بسیار با ارزش است. این دریاچه همچنین زیستگاه ارزشمندی برای گیاهان و جانوران از جمله پرندگان مهاجر است.

نقطه شروع پیاده روی زیبا به شهرستان سوباتان دریاچه لیسار است. کوه های بلند و دشت های سرسبز مناظر بی نظیری را ایجادکرده است. مهمتر از همه ، دریاچه نئور یکی از زیباترین مناطق طبیعی در شمال ایران است.

جاهای دیدنی سوباتان

دریاچه نئور ، شهرستان سوباتان و دریاچه لیسار

دریاچه نئور در یک دره شگفت آور جذاب و در کوه های تالش قرار دارد. دوچرخه سواری ، گردش در دشت های رنگارنگ ، آشنایی با گیاهان دارویی و تماشای پرندگان از مهمترین فعالیت های این منطقه است.

جدا از طبیعت دست نخورده ، کوهستانهای مرتفع و گلهای زیبا در دشتهای اطراف ، مناظر سرخدار با سقف شیروانی ، کلبه های چوبی دیدنی هستند. خانه های سنتی فرهنگ سوباتان و عشایر از یک طرف و مناظر جنگلی لیسار از طرف دیگر سفری را برای شما ثبت می کنند که ممکن است برای مدت طولانی فراموش نشود.

سفر به سوباتان

چه موقع به سوباتان برویم؟

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد کوهنوردی  در سوباتان یکی از مسیرهای معروف اکوتوریسم است ، بنابراین بهترین زمان برای سفر در اینجا اواخر بهار است. نیمه اول سال ، زمان مناسبی برای سفر به مناطق است. دریاچه لیسار همچنین در ابتدای تابستان از آب و هوای مطلوبی برخوردار است.

سفر به سوباتان

نکات سفر به سوباتان

مهمترین و اساسی ترین چیزی که در این سفر به آن نیاز دارید کفش های کوهنوردی است. از آنجا که مدت زمان پیاده روی طولانی است. امکانات در اینجا قابل قبول است ، اما به یک کیسه خواب و حصیر خود نیاز خواهید داشت. به یاد داشته باشید کت باد خود را و یک لایه اضافی بیاورید. مثل همیشه ، از گنجینه های طبیعی و تاریخی را مراقبت کنید. فقط ردپاهای ما را رها کنید و خاطرات زیبایی بکشید.

سفر به سوباتان

اقامت در سوباتان

ییلاق سوباتان به دلیل ویژگیهای خاص طبیعی مورد توجه طبیعت گردان قرار گرفته و سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی از این منطقه زیبا بازدید میکنند. سوباتان هتل و اقامتگاه رسمی ندارد وبرای اقامت باید کمپ بزنید و یا کلبه و خانه های روستایی را رزرو کنید.

تور سوباتان

همه ساله در ییلاق توریستی سوباتان، مسابقات اسب سواری برگزار می شود و همواره گروه های گردشگری و کوهنوردی از سمت دریاچه نئور عازم بهشت گمشده ایران سوباتان می شوند.

دیدار از دریاچه کوهستانی نئور و عکاسی از مناظر اطراف دریاچه، پاترول سواری در مسیر های جنگلی، پیاده روی در مراتع سرسبز سوباتان و دیدار از آبشار ورزان ، گشت در بافت بومی روستا، پیاده روی عصرگاهی در بام سوباتان ودیدار از مناظری رویائی، شب نشینی دور آتش در خنکای ییلاق، پیمایش مسیری بکر و زیبا در جنگل


سوباتان بهشت رویایی

سوباتان بهشت رویایی: سوباتان منطقه ای روستایی در شهرستان تالش است. شما می توانید هر زیبایی هایی از بهشت ??را در اینجا ببینید. چشمه ها ، رودخانه ها ، آبشارها ، آب و هوای خنک تنها گوشه ای از جذابیت های این بهشت زمینی است. برای اینکه با سوباتان و اقامت در سوباتان آشنا شوید با ما همراه باشید.

سوباتان کجاست؟

مزارع سبز را تصور کنید که اسبهای وحشی در آن زندگی می کنند ، کلبه های چوبی کوچک (برای اقامت در سوباتان مناسبند )، گلهای که با نسیم ملایم به رقص می آیند. اینها فقط گوشه کوچکی از دیدنی های سوباتان است.

سوباتان در 20 کیلومتری غرب لیسار در نزدیکی شهرستان تالش واقع شده است.این بهشت رویایی را دیدنی های شگفت انگیزی احاطه کرده است  به عنوان مثال ، رودخانه لیسار در شمال سوباتان وجود دارد و در غرب ، دریاچه نئور و زمین های سبز اردبیل واقع شده است. ارتفاع دهکده از سطح دریا 1900 متر است ، بنابراین دارای آب و هوای خنک می باشد.

سوباتان بهشت رویایی

اجاره کلبه در سوباتان

یکی از زیبایی های کوچک سوباتان کلبه های چوبی کوچک است که توسط چوب بلوط ساخته شده است. کلبه ها برای گردشگرانی که می خواهند اقامت در سوباتان داشته باشند مناسب است. تماشای اسب های وحشی و منظره اراضی سبز از کلبه ها احساس شگفت انگیز به شما می بخشد.

سوباتان بهشت رویایی

سوباتان یک منطقه قدیمی است. که ممکن است گنجینه هایی از طلا و نقره  در اینجا یافت می شود که مربوط به دوره هخامنشیان است. جاهای دیدنی سوباتان همه ساله گردشگران زیادی را به خود جلب می کند و تماشای منظره غروب خورشید را مشاهده می کنند و حیواناتی مانند اسب ها زیبایی غیرقابل توصیف هستند.

سوباتان بهشت رویایی

بازار سوباتان

در نزدیکی سوباتان یک بازار وجود دارد که می توانید موارد بسیاری مانند لوازم خانگی و غذاهای مختلف را پیدا کنید.  اگر می خواهید به سوباتان سفر کنید ، نگران ماندن نباشید. می توانید برای اقامت در سوباتان به فکر اجاره کلبه در سوباتان باشید. در نزدیکی سوباتان همچنین سوپرمارکت ها و رستوران ها وجود دارد.

سوغات سوباتان

سوغات سوباتان ماست قومی و کره است. همچنین می توانید در بازارهای نزدیک اینجا لباسهای محلی بخرید.

سوباتان بهشت رویایی

وجه تسمیه سوباتان

سوباتان به معنای منطقه ای است که در آن آب غرق می شود و در زمین بر می گردد.

بهترین فصل  سفر به سوباتان

اگر در بهار به اینجا بروید ، دشت هایی را خواهید دید که با شقایق پوشیده شده اند. به دلیل بارش برف و هوای بسیار سرد ، تقریباً همه کلبه ها و خانه ها در زمستان ها خالی از سکنه است. شما نمی توانید در زمستان سفر کنید. بهترین فصل های سفر بهار و تابستان است.

سوباتان بهشت رویایی

چگونه به سوباتان برسیم؟

سوباتان یک راه جنگل به 10 ساعت پیاده روی نیاز دارد. این راه بسیار دشوار است و ما آن را به گردشگران حرفه ای پیشنهاد می کنیم.

کرایه پاترول به سوباتان

مسیر رسیدن به سوباتان کمی دشوار است و برای رسیدن به سوباتان شما باید از تالش به فکر کرایه پاترول به سوباتان باشید البته گاها برای تورها نیسان نیز کرایه داده می شود.


اجاره ویلا در فیلبند

اجاره ویلا در فیلبند : فیلبند نام روستایی است در شهرستان بابل که زیبایی‌اش شما را به بند می‌کشد، آنطور که نتوانید دل از دیدنش بکنید. این روستای دارای اقامتگاه با قیمت بسیار مناسب و ارزان می باشد. سوئیت و ویلاهای روستای فیلبند دارای امکانات روستایی می باشد و شما میتوانید بهترین خانه های روستایی فیلبند را با چشم اندازی زیبا از اقیانوس ابر با قیمت باور نکردنی از شبی 200 هزار تومان برای اقامت خود در این روستا رزرو کنید. جهت اجاره ویلا در فیلبند با این شماره تماس گیرید.

 

 

اجاره ویلا ارزان در فیلبند

زمان آن رسیده است که دل از زندگی شهری برکنید و خودرا در میان این روستای ییلاقی رها کنید و تجربه یک زندگی شیرین را به همراه عکاسی در کنار خانواده برای خود رقم بزنید پیشنهاد می کنم برای اقامت اجاره ویلا ارزان در فیلبند را انتخاب کنید چرا که این ویلاها می توانند یک سفر اقتصادی را برای شما رقم بزنند که لذت سفر را دو چندان می کنند.

این روستا اوج و ارتفاعی غرورآمیز دارد و به بام مازندران مشهور است. فیلبند بر فراز ابرها منظره‌ای بی‌نظیر را در دل رشته‌کوه البرز رقم زده و با سرما و خرمی بی‌مثالش گردشگران را محو زیبایی خود می‌کند.

روستای فیلبند یکی از بهترین روستاهای ییلاقی و معروف ایران محسوب می شود که مردم از گوشه کنار برای دیدن اقیانوس ابرها به این منطقه رویایی سفر می کنند. اگر شما هم قصد برنامه ریزی برای سفر دارید برای اجاره ویلا در روستای فیلبند عجله کنید.

اجاره ویلا تراس دار در فیلبند

ساختمان ویلا در شیب خیابان قرار گرفته است و از یک سمت خیابان و از سمت دیگر ویوی بی نظیر اقیانوس و طبیعت شگفت انگیز می باشد. ویلا دارای سه اتاق خواب به همراه تختخواب می باشد. تمامی امکانات لازمه در ویلا مهیا می باشد و نیازی نیست که شما لوازم به همراه داشته باشید.

اجاره ویلا چوبی در فیلبند

خانه چوبی بسیار زیبا به همراه بالکن با ویوی بسیار دلپذیر که گلدان های این تراس به همراه گلهای زیبا حال و هوای این خانه چوبی را بسیار دلپذیر و منحصر بفرد نموده است و بر زیبایی آن را دو چندان کرده است. تمامی امکانات خانه چوبی کافی و عالی می باشد.

اجاره روزانه ویلا در فیلبند

اکثر ویلاهای واقع در روستای ییلاقی فیلبند مبله و به صورت روزانه اجاره داده می شوند که قیمت اجاره ویلا در فیلبند برای روزهای وسط هفته با آخر هفته کمی متفاوت میباشد و در آخر هفته شما با افزایش قیمت مواجه خواهید شد. البته گاها برخی از ویلاها با دریافت اجاره بهتر ویلای خود را برای یک هفته تا دو هفته هم اجاره می دهند.

اجاره ویلا سه خوابه در فیلبند

ویلا واقع در طبقه سوم ساختمان می باشد و از یک سمت به خیابان و از سمت دیگر دارای ویوی ابدی می باشد. در هر اتاق یک تختخواب دو نفره قرار داده شده و برای نفرات اضافه پتو و بالش داده می شود. یکی از ویژگی های ویلا سه خواب بودن , دارای تراس بسیار بزرگ با ویوی بی نظیر می باشد.

روستای فیلبند کجاست؟

فیلبند در فاصله 86 کیلومتری شهر بابل از توابع استان مازندران قرار دارد. این روستا با اینکه در فاصله 30 کیلومتری آمل قرار گرفته است ولی جزء شهر بابل محسوب می شود. فیلبند آخرین روستای منطقه چلاو محسوب می‌شود.

به دلیل ارتفاع زیاد و سرمای شدید در این منطقه رویش درختان درهم تنیده مشاهده نخواهد شد. سرمای هوا در فصل زمستان به قدری زیاد می یاشد که هر درختی تاب و توان رشد در این منطقه را ندارد و برخی از گونه های درخت ماند آلوچه ترش , زرشک جنگلی می توانند دراین منطقه رشد داشته باشند.

در این فصل سال تقربا روستا خالی از سکنه است و شما نمی توانید برای اجاره ویلا در فیلبند اقدامی انجام دهید و مسیر غیر قابل تردد است.

اجاره ویلا در فیلبند

اجاره ویلا در فیلبند

شب در فیلبند کجا بمونیم؟

این روستا به دلیل مسیر طولانی و سختی که دارد ساخت هتل و یا ویلاهای با امکانات عالی مقدور نمی باشد و شما باید مدت زمان سفر خود را در خانه های مردم روستا با امکانات عادی گذران کنید. البته ناگفته نماند اگر لوازم کمپ به همراه دارید می توانید در این روستا کمپ بزنید. فقط دقت داشته باشید این روستا در فصل بهار و تابستان شبهای سردی دارد حتما پتو و کیسه خواب به همراه داشته باشید.

در نیمه اول سال با هجوم گردشگران زیادی به این روستا مواجه می شویم پس برای اجاره روزانه ویلا در فیلبند اقدام کنید وگرنه باید کمپ بزنید چرا که تعداد ویلا دراین روستا زیاد نیست.

اجاره ویلا در فیلبند

اجاره ویلا در روستای فیلبند

اگر قصد اجاره ویلا کوهستانی در فیلبند را دارید می توانید بهترین ویلاها , خانه های روستایی را با ارزان ترین قیمت در سایت ما با چند کلیک ساده انجام دهید.

 

اجاره ویلا در فیلبند

قیمت اجاره ویلا در فیلبند

قیمت ویلای اجاره ای در فیلبند با توجه به زمان سفر متغیر می باشد اما شما میتوانید سوئیت و ویلاهایی را با ارزان ترین قیمت از شبی 150 هزار تومان برای اقامت خود رزرو نمایید. هر چند که در فصل بهار قیمت اجاره ویلا در روستای فیلبند با توجه به امکاناتی که دارد زیاد می باشد اما برای خوش گذرانی کمی باید دست به جیب بود.

از چه راهی به فیلبند بریم؟

فیلبند آخرین روستای منطقه چلاو می‌باشد و راه دسترسی ماشین رو به آن وجود دارد. برای رسیدن به فیلبند باید راهی جاده هراز شوید، حدودا 140 کیلومتر از سمت تهران برانید تا به 25 کیلومتری جنوب آمل برسید سپس وارد فرعی (سنگچال) شوید که در سمت راست شما قرار دارد و راه تان را به سمت روستای فیلبند در پیش بگیرید.

شما می توانید برای خوش گذرانی بیشتر یک روزرا در روستای زیبای چلاو هم سپری کنید و آرام آرام خود را در میان طبیعت زیبای فیلبند رها کنید.

اجاره ویلا در فیلبند

اجاره ویلا در فیلبند

با چه ماشینی به فیلبند بریم؟

مسیر دسترسی به روستای فیلبند آسفالت می باشد و شما با هر ماشینی میتوانید به این روستای ییلاقی سفر کنید و فقط دقت داشته باشید که این روستا آخرین روستا از منطقه چلاو محسوب می شود و دارای شیبی نسبتا تندی می باشد پس ماشین خود را قبل از حرکت چک کنید تا به مشکلی برنخورید.

برای سفر به فیلبند باخودمان چی ببریم؟

در این روستا امکاناتی مانند لوله کشی آب , سرویس بهداشتی عمومی , برق و سوپر مارکت می باشد. اما در فصل بهارو تابستان با ازدیاد جمعیت احتمالا شاهد قطعی آب باشید. در این فصل به دلیل ورود تعداد مسافر زیاد بیشتر لوازم گران می باشد و شما میتوانید صندوق عقب ماشین خود را پراز خوراکی و تنقلات کنید. البته ناگفته نماند مردم این روستا میزبانی خوبی برای سرو صبحانه ؛ناهار و شام دارند و شما میتوانید انواع غذاهای محلی را در این منطقه بخورید.

البته در زمان اجاره ویلا روزانه در فیلبند می توانید ویلاهایی را انتخاب نمایید که دارای آشپزخانه هستند و امکان سفارش غذا داشته باشید.

اجاره ویلا در فیلبند

بهترین فصل سفر به فیلبند

روستای ییلاقی فیلبند در فصل زمستان و سرما غیرقابل تردد وسکونت می باشد به طوریکه در این فصل خالی از سکنه می باشد و اما فصل بهار و تابستان. این روستای ییلاقی همه ساله در فصل بهار و تابستان چیزی در حدود چند برابر ظرفیت خود مهمان پذیر می باشد. حتی خود مردم مازندران و بابل هم برای استفاده از هوای بهاری و دلپذیر روستای فیلبند دراین منطقه سکونت میگزینند.

اجاره ویلا در فیلبند

اجاره ویلا در فیلبند

در فیلبند چه می بینیم؟

یکی از جذابیت هایی که شما را برای سفر به فیلبند آماده می کند دیدن اقیانوسی از ابر که به آرامی از کنار شما عبور می کند و تمام شما را در بر می گیرد.می توان گفت یکی از انگیزه های حضور طبیعت گردان و گردشگران به این روستای زیبا همین مسئله و دیدن منظره خارق العاده گذر ابرها از زیر پای شان است.

طبیعت بسیار زیبای روستا، بازدید از ییلاقات و دشت‌های سرسبز فیلبند، مناظر فوق العاده جاده، تجربه اجاره ویلا کوهستانی در فیلبند توام با آرامش خاصی که در این منطقه خواهید دید چیزهای دیگریست که در فیلبند تجربه می‌کنید.

مکان‌های دیگر فیلبند که طرفداران خاص خود را نیز دارد دوامامزاده قاسم درخود فیلبند و امامزاده یحیی در مجاورت روستا می‌باشد. دو تکیه هم در غرب این روستا واقع شده است. البته این روستا علاوه بر جذب گردشگران بهترین منطقه برای عکاسان و کوهنوردان نیز می باشد.

پس از گشت و گذار در فیلبند و عکاسی از مناظر تکرارنشدنی، می‌توانید مسیر خود را به جنگل‌های چلاو سنگ‌چال ادامه دهید و با تماشای مناظری از کلبه‌های چوبی، دشت‌های سرسبز و گله‌هایی که برای چرا آمده‌اند دل را به طبیعت بسپارید.

اجاره ویلا در فیلبند 

در فیلبند چی بخوریم؟

در این روستا مکان هایی وجوددارد که انواع غذاهای محلی مانند کدو بره ی مازندران , مالابیج , نازخاتون و دیگر غذاهای محلی که امکان تهیه و پخت آن وجود داشته باشد.

اگر به دنبال آرامش، سکوت، تنفس هوای ناب و در یک کلام، دیدن رو?یایی در واقعیت هستید، بدون شک فیلبند همان سرزمین رو?یاهایتان است.

 


اجاره ویلا در سوادکوه

اجاره ویلا در سوادکوه : یکی از زیباترین استان های شمالی استان مازندران می باشد.سواد کوه یکی از شهرهای حیرت انگیز مازندران است که به خاطر زیبایی های منحصر به فردش هر ساله تعداد زیادی از مسافرین را در خود جای داده است و توانسته عنوان بهشت گردشگری درمازندران را برای خود کسب کند. ازآنجایی که این شهر برای تهرانی ها به عنوان یک سفر یه روزه محسوب می شود مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. اگر قصد سفر به این شهر دیدنی را دارید برای اجاره ویلا و کلبه جنگلی در سوادکوه می توانید با ما همراه باشید.

سواد کوه کجاست؟

سواد کوه یکی از شهرهای شمالی تهران در قسمت مازندران است که در البرز مرکزی و در همسایگی سمنانا قرار گرفته است. این شهر به تهران نزدیک است. فاصله ی سوادکوه تا قائمشهر 55 کیلومتر و تا فیروزکوه 65 کیلومتر است. مردم سوادکوه به زبان طبری و مازندرانی صحبت می کنند. مردم سوادکوه از نظر فرهنگی بسیار غنی هستند و به مهمان نوازی معروف می باشند.

اجاره ویلا در سوادکوه

اجاره ویلا در زیراب سوادکوه

این اقامتگاه در فاصله 2 کیلومتری شهر زیرآب قرار گرفته است و دارای امکانات عالی با چشم انداز خیره کننده از جنگل می باشد. مسیر دسترسی به ویلا آسفالت می باشد و در هر زمان از سال می توان برای اقامت این ویلا را انتخاب نمود.برای حفظ زندگی نوستالژیک وروستایی اقامت در این ویلا به صورت کف خواب می باشد.

اجاره ویلا در سوادکوه

اجاره کلبه جنگلی در سوادکوه

سوادکوه یکی از بهترین مقاصد گردشگری است و از آنجایی که دارای طبیعت بکر و دست نخورده است میتوانید با اقامت در کلبه جنگلی خاطرات یک سفر به یاد ماندنی را تجربه کنید. یکی از گزینه های پیشنهادی ما اجاره کلبه جنگلی دنیز و کلبه جنگلی الیزه می باشد.

این کلبه ها دارای امکانات عالی با دسترسی بسیار آسان و دارای تراس با ویوی شگفت انگیز می باشند. کلبه های دنیز در سه دسته می باشد که شامل کلبه جنگلی 4 نفره دنیز , کلبه جنگلی 6 نفره دنیز و کلبه جنگلی vip دنیز می باشد.

اجاره ویلا در سوادکوه

اجاره ویلا جنگلی در سوادکوه

ویلا باغ دوبلکس که در فاصله چند کیلومتری شهر سوادکوه قرار گرفته است. برای رسیدن به این ویلای زیبا در حدود 5 کیلومتر در دل جنگل رانندگی کنید و خود را در میان طبیعت بی نظیر با چشم انداز خارق العاده رها کنید.

ویلا در ارتفاع قرار گرفته است و تراس آن ویوی بی نظیری از جنگل را دارد و به دلیل خلوت بودن و نبودن ساختمان های متعدد شما می توانید صبح را با صدای زیبای پرندگان از خواب بیدار شوید.

اجاره ویلا در آلاشت سوادکوه

سوادکوه، بهشت مازندران با روستاهای خارق‌العاده‌اش میزبانی دوست‌داشتنی برای طبیعت دوستان محسوب می‌شود و گوشه گوشه‌اش پر از شگفتی‌های خدادادی است. روستای آلاشت یکی از چندین روستای سوادکوه به شمار می‌رود که در بین دیدنی های سوادکوه طرفداران زیادی دارد. برای اینکه بتوانید بهترین سفر رادر آلاشت داشته باشید اول باید به فکر اقامتگاه باشید.

اجاره خانه ویلایی در منطقه ییلاقی با آب و هوای خنک ، بدون نیاز به وسایل سرمایشی. منطقه امن. امکانات ویلا شامل یک اتاق خواب ، یک حال ،آشپزخانه و حمام آب گرم , ظرف غذا خوری , اجاق گاز , باربیکیو و کباب پز، بالکن زیبا, یخچال تلویزیون مبل , پتو و بالشت و لوازم خواب , سیستم گرمایش بخاری هیزمی می باشد.

اجاره ویلا در سوادکوه

اجاره ویلا استخردار سوادکوه

اینکه به شهری سفر کنی و بتوانی برای راحتی و تفریح بیشتر یک ویلای استخردار نیز اجاره کنی خیلی لذت بخش می شود. اجاره ویلای استخردار برای هر مسافری بسیار رویایی می باشد مخصوصا که این ویلا در نزدیکی رودخانه و یا ساحل باشد و دارای امکانات عال یمانند میز بیلیارد , میز پینگ پنگ و یک حیاط بزرگ و زیبا که بتوانی در آن قدم بزنی و تمام ریه ها یخود را پر از هوای تازه کنی.

جاذبه های گردشگری سوادکوه

کردآباد

در نزدیکی شهر زیرآب دهکده ای زیبا و کوچک به نام کرد آباد وجود دارد. این روستا متعلق به کردهایی می باشد که به این منطقه نقل مکان کرده اند. اصلالت مردم این روستا به استان کردستان بازمی گردد. آرامگاه امامزاده جمال‌الدین و امامزاده طاهر در آنجا واقع شده است و همه روزه مردم بسیاری برای زیارت به آنجا می‌روند.

امامزاده عبدالحق

یکی دیگر از مکان‌های مقدس شهرستان سوادکوه امامزاده عبدالحق است که در ماه محرم مخصوصا در روزهای تاسوعا و عاشورا، مراسم‌های عزاداری برپا می‌کنند.

اجاره ویلا در سوادکوه

دریاچه لفور سوادکوه

یکی از زیباترین دریاچه های مازندران دریاچه لفوراست که پتانسل جذب گردشگر را دارد. این منطقه زیبا در میان شهرستان سوادکوه , سپس شیرگاه و از آنجا به دهستان لفور حرکت می کنید.  قرار گرفته است و دارای طبیعت زیبا با آب و هوای بی نظیری می باشد. همچنین یادتان باشد با پیاده روی در ‌جنگل توسکا، عکس‌های یادگاری بگیرید و در گنجینه خاطراتتان آن‌ها را ثبت نمایید. بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه ماه ها اردیبهشت تا شهریور است. پاییز هم دیگر جای خودش را دارد اگرچه کمی هوا سرد می شود اما تماشای برگ های خزان رنگارنگی که در این منطقه وجود دارد می تواند برای شما جذابیت بالایی داشته باشد.

جنگل لفورسوادکوه

یکی از جاذبه های گردشگری سواده جنگل سرسبز و زیبای لفور می باشد. این ناحیه جنگلی در مرکز دهستان لفور و شارقلت قرار گرفته و در مسیر و محدوده اطراف سد دارای زمینه بسیار مساعد برای اجرای طرح های توریستی هستند. البته ناگفته نماند این روستا علاوه بر جنگل دارای امکانات اقامتی و پذیرایی می باشد و یکی از روساهای بکر استان مازندران می باشد. جنگل لفور یکی از مناطق گردشگری زیبا در ایام نوروز می باشد.

جنگل راش سوادکوه

جنگل های راش یکی از محبوب ترین دیدنی های سوادکوه محسوب می شود حتما اگر قصد سفر به مازندران را دارید از این جنگل زیبا غافل نشوید. این جنگل یکی از بهترین مناطق برای رشد درختان کمیاب راش می باشد. در کنار این درختان می توانید لحظاتی زیبایی را به همراه عکاسی از لحظات بی نظیر برای خود و خانوادتان رقم بزنید. در این جنگل زیبا علاوه بر طبیعت و درختان راش شما می توانید نظاره گر یک آبشار زیبا و دیدنی باشد. این آبشار جلوه ی بی نظیری را به طبیعت این منطقه از استان مازندران داده است. بهترین فصل سفر برای استفاده از طبیعت این منطقه، اواسط بهار تا اوایل زمستان است اما اگر از عاشقان فصل پاییز هستید و برگ ریزان هزار رنگش برایتان جذابیت دارد، بهترین زمان برای بازدید از این جنگل پاییز است.

 آبشار گزو سوادکوه

یکی از جذاب ترین آبشارهای  سوادکوه آبشار گزو می باشد. اینآبشار زیبا دارای 48 متر ارتفاع می باشد که در جنگلسرسبز لفور واقع شده است. این آبشار خود از دو آبشار دیگر تشکیل شده که درارتفاع اولین آبشار در حدود 5 متری و دومین آبشار در فاصله ی 43 متری قرار گرفته است. قرار گرفتن این آبشار در میان جنگل انبوه همچون ماری بر گردن جنگل است. بهترین زمان برای بازدید از این آبشار در فصل های بهار، تیر، مهر و آبان است.

برای دیدن این آبشار زیبا دو مسیر دسترسی وجوددارد که اولین مسیر از پشت سد البرز در جاده کارسنگ می باشد و تقرا در حدود 23 کیلومتر جاده خاکی می باشد و شما به منطقه جنگلی وارد می شوید و مسیر دوم ز سمت جمشید آباد می باشد که در حدود 45 کیلومتر از زیرآب حرکت می کنید و درنهایت به همان جاده لفور و کارسنگ می رسید. در حدود 3 ساعت راه را باید بپیمایید تا به منطقه جنگلی نزدیک شوید. از اینجا دیگر باید پیاده روی کنید و درحدود یک و ساعت و نیم پیاده روی به پای این آبشار زیبا خواهید رسید.

اجاره ویلا در سوادکوه

روستای آلاشت

نام این روستا به دلیل وفور عقاب هایی که برفراز قله پرواز می کنند انتخاب شده است. الاشت به معنای آشیانه عقاب می باشد. مسیر اصلی آلاشت بعد از فیروزکوه و شهر زیر آب و روبروی پاسگاه پلیس راه آغاز می شود. این روستای دوست داشتنی، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت ملی رسیده است.

اجاره ویلا در سوادکوه

غار زنگیان

برای رسیدن به غار زنگیان شما از روستای آلاشت باید عبورکنید و به یک دو راهی نزدیک می شوید. مسیر سمت چپ را برای رسیدن به این غار زیبا انتخاب نمایید. دو مسیر بسیار زیبا و دارای سازه های آهکی برای پیمایش این غار وجود دارد. اگر قصد رفتن به این غار زیبا را دارید توصیه می کنیم بدون غارنوردان حرفه ای وارد غار نشوید.

پل ورسک

این پل یکی از زیباترین و جذاب ترین پل های سوادکوه می باشد که نقش بسیار مهمی در این شهر دارد. مهندسان این پل به منظور حل مشکل شیب حرکت قطار و همچنین افزایش ضریب قدت لوکوموتیو در گردنه های کوه های البرز تضمیم گرفتند مسیر به شکل سه پل را به وجود بیاورند. این مسیر بعد از اجرا به “سه خط طلا” معروف شد و جلوه ی زیبایی از هنر مهندسی انسان را پیش چشم بینندگان گذاشت. سه خط طلا در سه کیلومتری پل ورسک قرار دارد و بعد از گذر از روستای ورسک، در ارتفاعات شرق جاده تهران-شمال دیده می شود.

اجاره ویلا در سوادکوه

دریاچه شورمست

تجربه سفر به دریاچه طبیعی بسیار هیجان انگیز است و می تواند تا مدتی آرامش را در شما به جریان درآرود. این دریاچه زیبا به دلیل تفریحات هیجان انگیزی مانند دوچرخه سواری , قایق رانی و ... هر ساله تعداد زیادی از مسافرین را به سمت خود روانه کرده است.

دریاچه شورمست، به صورت شرقی – غربی گسترده شده و طولانی ترین کناره ی آن 300 متر و عرض آن در حدود 70 متر می باشد که در ارتفاع حدود 940 متری از سطح دریا قرار دارد. دریاچه شورمست برای بسیاری از جانوران محل زندگی و حیاتشان است. جانورانی نظیر مارآبی، قورباغه، انواع ماهی، ملخ و … درون این آن زندگی می کنند.

برای رسیدن به این دریاچه زیبااز جاده ی فیروزکوه به سمت قائمشهر و پس از طی کردن حدود 65 کیلومتر از جاده فیروزکوه به پل سفید می رسید. با کمی حرکت در سمت راست جاده پمپ بنزینی وجود دارد که از آن می توانید بگذرید و جلوتر تابلوی شومست را خواهید دید. در ضمن، برای ورود به محوطه دریاچه شورمست باید هزینه ی 10 هزار تومان برای اتوبوس و 4 هزار تومان بابت سواری بپردازید.

اجاره ویلا در سوادکوه

اوریم جنگلی فراموش نشدنی

این جنگل زیبا در منطقه ای به نام  در دهستانی با مام راستویی قرار گرفته است که دارای آب و هوای بی نظیری می باشد. در فصل تابستان که هوا بسیار گرم است جنگل اوریم بهترین مکان برای لذت بردن از طبیعت خنک می باشد که همه ساله مردم سوادکوه و یااطراف برای گشت و گذار به این منطقه وارد می شوند.

ارفه کوه سوادکوه

این جنگل بسیار خوش آب و هواست و دارای چشم اندازی بسیار زیبا به بسیاری از قله های معروف است. خیلی از افراد برای دیدن آبشارها و بسیاری از جاذبه های دیدنی منطقه ی سوادکوه به این جنگل سفر می کنند. این منطقه همچنین دارای تنوع بسیار زیادی از حیواناتی مثل گراز، پلنگ، گرگ و خرس است.

اجاره ویلا در سوادکوه

دیگر مکان‌های دیدنی و تاریخی شهرستان سوادکوه

قلعه‌های کنگ لو، اساس، خاجمه کوه، گردن و قلعه‌ی حسن بور، همچنین برج‌های لاوند، برج دیو کلی، برج لاجیم، کلیسای سوادکوه، کاروانسرای گدوک، پل شاپور، آرامگاه مقتولین راه‌آهن سوادکوه، آرامگاه اخوت و مسجد شهر آلاشت،غارهای اسپهبد خورشید، لی پشت، کیجا کچال، زنگیان، سوت شاه، دیو لیلم، همچنین جنگل‌های اسلام‌آباد، خی پوست، جوارم، میان‌کلا، جنگل‌های شرق جاده شیرگاه به قائم‌شهر، اندرکلی، کاشی‌آباد، (جمشید آباد)، کارمزد، کارسنگ، سرخ‌کلا، پرو، چم چم، خانقاپی، پل پا، بلوط، کنیج‌کلا، سرخ‌آباد، پارک جنگلی آزاد‌مهر و نیز آبشارهایی چون شورآب، دراسله تنگه، شش رودبار،گلناب دره، آبشار روستای لاجیم و چرات، از مکان‌های جذاب و کهن شهرستان سوادکوه هستند.

از سوادکوه چی بخریم؟

از سوغاتی‌های سوادکوه می‌توانیم به انواع گیاهان دارویی ازجمله، گل‌گاوزبان، لاری، تشی گزه و سبزی‌های محلی اشاره کنیم. از دیگر سوغاتی‌های سوادکوه و مازندران می‌توانیم به پشت زیک، آغوزنون، رشته‌به‌رشته و قماق اشاره کنیم.

سوادکوه چی بخوریم؟

از غذاهای سنتی و شیرینی‌های محلی سوادکوه می‌توانیم به تیرنگ بشتی، ارسیولی، کماج و حلوای مخصوص یاد کنیم.


اجاره کلبه در سوباتان

اجاره کلبه در سوباتان : تا به حال پای پیاده از محل سکونت‌تان تا دریاچه قدم زده‌اید؟ در دشت‌های بی پایان  و سبز با گله اسب‌های وحشی دویده و با گوسفندهای سفید شاخدار سلفی گرفته‌اید؟ دشت‌های شقایق و گل‌های وحشی بهار و تابستان را لمس کرده‌اید؟ بوییده‌اید؟ نفس کشیده‌اید درسبزی بی‌پایان دشت؟ و بعد دل‌تان بخواهد در آن دشت بی‌انتها بدوید؟... اینجا سوباتان است.اگر می خواهید تمام این لحظات را در بهار لمس کنید برای تهیه اقامت در سوباتان با این شماره تماس بگیرید.

09114481870

اقامت در سوباتان

در فصل بهار و تابستان که گردشگران زیادی به این منطقه سفر می کنند، پس به همین دلیل قیمت کلبه ها و ویلا ها تقربا دو برابر می شود. بنابراین اگر با قیمت های بسیار زیاد مواجه شدید تعجب نکنید. برای لذت بردن از طبیعت و تجربه حس بی نظیر کمی دست به جیب شوید.

اجاره کلبه در سوباتان

اجاره کلبه چوبی در سوباتان

برای اسکان در سوباتان می‌توانید روی کلبه‌های چوبی سوباتان حساب کنید. این کلبه‌های چوبی که به طور پراکنده در دشت‌های خرم سوباتان ساخته شده‌اند به نوعی یکی از نمادها و زیبای‌های اصلی سوباتان تبدیل شده‌اند و اکثرا برای اقامت گردشگران محیا می‌باشند و آماده میزبانی از مسافران هستند.

اجاره کلبه در سوباتان

اجاره کلبه در سوباتان

اجاره خانه روستایی در سوباتان

ییلاق سوباتان به دلیل قرار گرفتن در در بالاترین نقطه از کوهستان و ابرها چشم انداز بسیار فوق العاده ای دارد و برای کسانی که میخواهند چند روزی به دور از زندگی شهری باشند و لذت اقامت در خانه روستایی و کلبه چوبی را تجربه کنند پیشنهاد می دهیم سفر به سوباتان را انتخاب کنند.

اجاره کلبه در سوباتان

اجاره کلبه در سوباتان

اقامتگاه در سوباتان

سوباتان گاز کشی، برق کشی و آب لوله کشی ندارد!. برق روستا توسط موتور برق تامین می‌شود و آب روستا از چشمه‌ها تامین می‌گردد. پوشش آنتن دهی بسیار ضعیف است و تنها در مکان‌های مرتفع امکان برقراری تماس وجود دارد. در سوباتان عابربانک و کارتخوان وجود ندارد و بهتر است پول نقد به اندازه کافی با خود همراه داشته باشید.

از تالش تا سوباتان حدودا 3 ساعت طول می‌کشد اگر قصد شب مانی در سوباتان را دارید بهتر است ابتدا محل اقامت خود را مشخص کنید و اگر یک روزه از سوباتان بازدید می‌کنید صبح زود حرکت کنید تا بتوانید قبل از غروب آفتاب با خودروهایی که به سمت روستای هشت پر می‌روند، برگردید. کفش مناسب و یک دست لباس اضافه هم بهمراه داشته باشد تا اگر زیر باران خیس شدید یا هوس آبتنی در آبشار به سرتان زد مشکلی پیش نیایید.

اجاره کلبه در سوباتان

اجاره کلبه در سوباتان

سوباتان کجاست؟

منظره مراتع سرسبزی را تصور کنید که گله های اسب های وحشی در میان آن می چرند. کلبه های چوبی که که از دودکش آن ها دود آتش شومینه بیرون می آید. و نسیمی که گل های شقایق دشت را به رقص در می آورد. مگر می شود این همه زیبایی در جایی جمع شوند؟! پاسخ مثبت است. تمام این مناظر در سوباتان دور هم جمع شده اند. مردمانی خونگرم و غذاهایی بسیار جذاب و خوشمزه را هم به جمع آن ها اضافه کنید.

در فاصله 22 کیلومتری شهر لیسار تالش، ییلاقی سرسبز و زیبا با چشم اندازهای منحصر به فرد وجود دارد که می توان آن را بدون تردید، زیباترین جاذبه طبیعی ایران دانست.

اجاره کلبه در سوباتان

اجاره کلبه در سوباتان

بازار سوباتان

بازار سوباتان هم قدمت زیادی دارد. تقریبا هرچیزی که مورد نیازتان باشد را می توانید در بازار سوباتان پیدا کنید. از شیر مرغ تا جون آدمیزاد، از لوازم منزل تا مواد غذایی خوشمزه و کبابی های جذاب! صحبت از کباب شد! غذاهای محلی سوباتان را فراموش نکنید. شاید معروف ترین این غذاها که بوی آن هم در بازار شدیدا به مشام می رسد، کباب بره آن باشد.

اجاره کلبه در سوباتان

اجاره کلبه در سوباتان

اجاره پاترول سوباتان

به دلیل اینکه مسیر رفتن تالش به سوباتان خاکی می باشد و در زمانی بارندگی امکان ترددد وجود ندارد شما میتوانید پاترول کرایه کنید و اما توجه داشته باشید که در زمانیکه هوا خوب و آفتابی باشد با ماشین شخصی هم میتوان رفت.اما برای اطمینان بیشتر بهتر است پاترول و یا نیسان کرایه کنید.

بهترین زمان سفر به سوباتان

بهترین فصل سفر به این منطقه از اواخر اردیبهشت شروع می‌ود. اگر خرداد را برای سفر انتخاب کنید، شقایق‌های این منطقه هم روییده‌اند. به دلیل وزش باد تابستان‌ها هم ییلاق سوباتان خنک است.

چگونه به سوباتان برویم

قبل از رسیدن به لیسار از هر شهری که هستید باید به رشت برسید. از رشت به هشت پر بروید و از هشت پر به سمت جاده اق‌اولر. البته در هشت پر باید خودروهای شخصی‌تان را جایی پارک کنید و با نیسان‌های محلی به  سمت سوباتان رفته و در بازار محلی آن پیاده شوید.

اجاره کلبه در سوباتان

در روستای سوباتان چه می‌بینیم؟

جاهای دیدنی سوباتان یکی دو تا نیست! هر طرف این منطقه را که نگاه میکنی سرشار از دیدنی‌ها و زیبایست. ییلاق پوشیده از چمن زار و گلزار است. کلبه‌های چوبی، گَله‌های دام، اسب‌های وحشی که آزادانه در حال چِرا هستند، چادرهای عشایری، طبیعت بکر و منظره دیدنی بلندترین کوه رشته کوه تالش که در روبروی شما قرار دارد فضایی کاملا رویایی می‌سازد و تجربه‌ای فراموش نشدنی از سفر به ییلاق را برای شما رقم خواهد زد.

یکی از مناظر زیبایی که نظرتان را در سفر به ییلاق سوباتان جلب می‌کند منظره خانه‌های چوبی با سقف‌های شیروانی، پرچین‌ها، سیاه چادرها و کلبه‌هایی است که از چوب و ملات کاهگِل ساخته شده‌اند و با پنجره‌های چوبی زیبا منظره بی‌نظیری را به وجود آورده‌اند و به نوعی به یکی از نمادها و زیبای‌های اصلی سوباتان تبدیل شده‌اند.

اجاره کلبه در سوباتان

اجاره کلبه در سوباتان

از دیدنی‌های دیگر سوباتان آب و هوای بسیار متنوع آن است که به دلیل همجواری ارتفاعات این منطقه با دریای خرز ایجاد می‌شود. بسیار پیش می‌آید که هوا در یک لحظه ابری، یک لحظه بارانی، یک لحظه تگرگ و رعد و برق و سپس آفتابی می‌شود به طوری که در کمتر از یک ساعت می‌توان تمام این پدیدها را باهم تجربه کرد. عکاسی در بام سوباتان نیز یکی دیگر از تفریحاتی ست که تمام گردشگران انجام خواهند داد!.

شکمگردی و خرید سوغات نیز در روستای سوباتان رواج داشته و بخشی از هر سفر را تشکیل خواهد داد. یکی از غذاهای معروف و پرطرفدار کباب بره است که بوی آن کاملاً به مشام می‌رسد و در رستوران‌های محلی سوباتان سرو می‌شود. از غذاهای محلی عشایر نیز می‌توان به «پندیره ویسوج – سوجا دیله – قورما – قورتماج – سیرجینه – کله پلو – پته – قوزلی بریان و …. » اشاره کرد که اگر بخواهید همه آن‌ها را امتحان کنید به قدری خوشمزه و لذیذ هستند که چند کیلویی اضافه خواهید کرد!.

از سوغات روستا نیز پنیر محلی آن است که بسیار معروف است. همچنین کره و ماست محلی نیز می‌توانید تهیه کنید. در سوباتان چند نوع نان محلی مثل سوجانون و کومبَه پخت می‌شود که اگر کنار خانه‌های چوبی یا چادرهای دامداران را نگاه کنید اغلب زنان عشایری را می‌بینید که پای بساط نان پزی نشسته‌اند و نان می‌پزند. این نان‌ها عطر و طعم خاصی دارد که نباید خوردن آن را از دست بدهید. اگر امکانش را داشته باشید،‌ به همراه آوردن این نان برای مصرف شخصی و سوغاتی نیز مناسب است.

از دیگر مکان‌های دیدنی سوباتان می‌توان به دره ساری داش (سنگ زرد) که به دره عقاب‌ها  معروف است، باغداگول(معروف به بهشت گل‌ها)، آلچالق(پارک طبیعی درختان آلوچه)، هاچا داش(جایی که نوک کوه بصورت دوشاخه در آمده)، دشت گل های شقایق(که در خرداد ماه جلوه می کند)، چمنزار وسیع بیدَه پِشت، غار طبیعی گنجخانه، آبشار وِرَزان، بازاچه سنتی، نمایشگاه مردم شناسی عشایری، چشمه باتمان بولاق بین سوباتان و آسبومار و دریاچه زیبای نئور اشاره کرد

سوغات سوباتان

سوغات معروف این روستا، پنیر معروف آن، کره و ماست محلی آن است. در خیاطی های این روستا هم می توانید لباس های محلی پشمی و گرم را تهیه کنید.

اجاره کلبه در سوباتان
 


گرگان کجا بریم؟

22/بهمن/1398 مقالات بدون دیدگاه

گرگان کجا بریم؟ شهر گرگان مرکز استان همیشه سرسبز گلستان است. شهر گرگان، یکی از زیباترین و بهترین‌ شهرهای ایران است که می‌توان آن را به عنوان مقصدی مناسب برای سفری خاطره‌انگیزمی باشد. برای اینکه بتوانید تمام دیدنی های گرگان را ببنید باید چند روزی را در این شهر سپری کنید. پس قبل از اینکه بار سفر را ببنیدید باید به فکر اجاره ویلا در گرگان باشید. پیشنهاد می کنم برای اجاره ویلا و سوئیت ارزان با شماره زیر تماس بگیرید.

09114481870

گرگان کجاست؟

گرگان کنونی تا سال 1316 «اِستَرآباد» یا «اَستراباد» نام داشت. گرگان قدیمی که به عربی جرجان خوانده می‌شد شهری آباد و مهم بود که در نزدیکی گنبد کاووس امروزی قرار داشته و اینک ویرانه‌های آن در حوالی امام‌زاده یحیی بن زید قرار دارد. نام گرگان (جرجان) نامی تقلیدی از جرجان قدیم برای استرآباد بود. این شهر دارای فرودگاه مرزهوایی است. این فرودگاه از نظر تعداد پرواز و مسافر در شمال ایران دارای رتبه سوم می‌باشد.

چطوری گرگان بریم؟

هواپیما

فرودگاه گرگان در کیلومتر 7 جاده آق‌قلا (شمال گرگان) واقع شده است. این فرودگاه که قدمتی بالغ بر 50 سال دارد، در سال 1379 با انجام دو پرواز در هفته در مسیر تهران-گرگان تجدید شد. از سال 89 تا کنون از دو پرواز در هفته در ابتدا شروع به کار فرودگاه به 70 پرواز در هفته رسیده است که پروازهایی به مقصدهای تهران، مشهد، اصفهان، کیش و زاهدان، پروازهای حج تمتع، عمره و عتبات عالیات، پروژه‌های ترمینال بین‌المللی انجام می‌شود.

گرگان کجا بریم؟

قطار

ایستگاه راه آهن گرگان با قدمتی بیش از 70 سال در حال خدمت رسانی به مسافران این شهرستان و استان گلستان می‌باشد. قطار درجه یک و درجه دو به مقصد تهران به صورت روزانه در حوالی غروب با ساعاتی متغیر برای رفت و برگشت مسافران موجود است. همچنین به صورت یک روز در میان قطار فوق‌العاده‌ای هم به مقصد تهران در اوایل شب موجود می‌باشد. قطارهای مسیر تهران گرگان شامل قطارهای شش تخته درجه یک و چهار تخته? البرز می‌باشد.

قطارهای محلی به مقصد زیرآب هم هر روز برای مسافرت‌های کوتاه ویژه? مسافران استان گلستان و مازندران موجود می‌باشد.

گرگان کجا بریم؟

خودروی شخصی

رانندگی در گرگان بسیار آسان است. در حوالی غروبی کمی ترافیک در نقاط اصلی شهر ایجاد می شود که ترافیک روانی هست.

اتوبوس

برای رسیدن به گرگان با اتوبوس تقریباً از تعدادی از استان‌های مهم ایران (تهران، البرز، مازندران، گیلان، همدان، آذربایجان شرقی، یزد، اصفهان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی) اتوبوس موجود می‌باشد. اما جهت استان‌های دیگر به دلیل دوری راه و مسیر ابتدا باید به تهران سفر نمود و از ترمینال شرق (تهرانپاس) و یا آرژانتین به سمت گرگان با اتوبوس سفر نمید. مسیر دسترسی گرگان با اتوبوس از جاده‌های کوهستانی هزار یا فیروزکوه می‌باشد و نماهای زیبایی در مسیر خواهید دید.

گرگان کجا بریم؟

گشت و گذار در گرگان

اتوبوس شهری

گرگان دارای خطوط اتوبوس درون شهری است که می‌توانید با خرید بلیط‌های ارزان از مراکز فروش بلیط از آنها استفاده نمایید؛ که البته امروزه از بلیط‌های الکترونیک برای این امر استفاده می‌شود.

تاکسی خطی

تاکسی‌ها و آژانس‌های تلفنی به راحتی در شهر قابل دسترس هستند. تعداد زیاد تاکسی تلفنی و قیمت بسیار مناسب آن‌ها برای مسافرت‌های درون شهری (بین 3000 تا 5000 تومان) باعث محبوب شدن این وسیله? نقلیه در گرگان گشته است.

همچنین تاکسی‌های خطی در گرگان بسیار فراوان، مطمئن و مقرون به صرفه هستند. در گرگان هیچوقت بیش از یک ربع در ماشین منتظر نمی‌مانید و بسیار سریع به مقصد خود می‌رسید.

جاذبه‌های گردشگری مذهبی گرگان

  1. امامزاده عبدالله (ع) گرگان
  2. امامزاده اسحاق
  3. امامزاده نه تن
  4. امامزاده عبدالله (روستای زیارت)
  5. امامزاده طیب (4 کیلومتری روستای قرن آباد)
  6. امامزاده اسماعیل سرخنکلاته
  7. حرم مطهر سید ابراهیم، بی بی حور و بی بی نور (ع)

موزه‌های گرگان

  1. موزه باستان شناسی گرگان (خیابان شهداء، جنب امامزاده عبدالله)
  2. کاخ موزه گرگان (میدان ولیعصر، خیابان پاسداران، پارک شهر)
  3. موزه صنایع دستی گرگان (خیابان ملل، جنب پارک روس ها)

گرگان کجا بریم؟

بافت تاریخی گرگان

  1. خانه امیر لطیفی
  2. خانه تقوی
  3. خانه رضا قلی نژاد
  4. خانه شفیعی
  5. مجموعه شیرنگی
  6. مجموعه باقری ها
  7. کاخ آقا محمدخان قاجار
  8. مدرسه عمادیه
  9. شاه تپه
  10. تپه قلعه خندان
  11. تورنگ تپه
  12. مسجد جامع گرگان
  13. کاروانسرای قزلق
  14. کاروانسرای رباط سفید
  15. کاروانسرای میدان عباسعلی
  16. کاروانسرای دیمه لو

گرگان کجا بریم؟

جاذبه های طبیعی گرگان

  1. پارک ناهارخوران
  2. پارک جنگلی النگدره
  3. پارک جنگلی قرق
  4. روستای زیارت
  5. آبشار زیارت
  6. آبشار رنگو
  7. چشمه آبگرم زیارت
  8. تپه هزارپیچ
  9. جنگل توسکستان
  10. جنگل شصت کلا
  11. آب بندان توشن
  12. هزارپیچ

تفریحات و سرگرمی در گرگان

پیاده روی در ناهارخوران. یکی از بهترین فعالیت ها در گرگان را می توان پیاده روی در جنگل ناهار خوران نام برد. گرگانی ها علاقه دارند که صبح ها و شب ها در پیاده روهای امن جنگل ناهارخوران به پیاده روی مسیر پنج کیلومتری بپردازند.

پیاده روی در پارک جنگلی النگدره. پیاده روی در پارک جنگلی النگدره به دلیل سرپوشیده بودن آن توسط درختان بسیار حس خوبی به همگان منتقل می کند و همچنین به تازگی یک پل چوبی به نام پل طبیعت در این جنگل طراحی کرده اند که باعث شده علاقه مندان بیشتری به تفریح و سرگرمی این جنگل را انتخاب کنند. یادتان نروید که دوربین عکاسی را باخود به همراه داشته باشید تا تصاویر زیبایی را رقم بزنید.

بام گرگان. بام گرگان یا تفرجگاه هزار پیچ در گرگان بسیار طرفدار دارد. به دلیل هوای بسیار پاکیزه گرگان از این منطقه تمام گرگان زیر پای شماست. در شب ها این مکان جلوه ی بسیار زیباتری به خود می‌گیرد. شب های هزارپیچ را از دست ندهید.

برج گرگان. برج گرگان که در ابتدای ورودی این شهر می باشد جلوه ی بسیار زیبایی دارد،محوطه بیرونی آن بسیار زیبا و در داخل آن رستوران و کافی شاپ موجود است. این برج زیبا در میدان بسیج قرار گرفته است که بسیار زیبا و دیدنی است.

گرگان کجا بریم؟

خوردنی های گرگان

شاید شما هم نام گرگانی ها را به شکم گردی زیاد شنیده باشید مردمی که در همه حالت ابتدا به فکرغذا و شکم می باشند. پش در این شهر نگران غذا نباشید. شما در هر گوشه و کنار این شهر میتوانید انواع فست فودها , رستوران ها , کافی شاپ ها را به آسانی پیدا کنید و نگران کیفیت و طعم آن نباشید اغلب رستوران های گرگان دارای طعم و کیفیت بالایی هستند. اگر بالا بودن هزینه برای شما اهمیت چندانی ندارد حتماً از رستوران‌ها و فست فودهای واقع در بلوار ناهارخوران استفاده نمایید.

ارتباط تلفن با شهر گرگان

پیش‌شماره تلفن گرگان 017 است. پس از 8 رقمی شدن شماره تلفن‌های این شهرستان، پیش‌شماره از 0171 به 017 تغییر پیدا کرد. تلفن‌های عمومی این شهرستان در گذشته بسیار مورد استفاده بود ولی امروزه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. شبکه‌های ایرانسل، رایتل و همراه اول در این شهرستان به خوبی آنتن می‌دهند و قابل دسترس می‌باشند.

اینترنت نسل چهارم این اپراتورها در این شهر قابل دسترس می‌باشد. برای استفاده از اینترنت باید از شبکه‌های اینترنت وابسته به تلفن استفاده نمود. اگر دارای مودم‌های بیسیم وایمکس یا LTE همراه مبین نت، ها وب و ایرانسل هستید بدانید که در این شهر سرعت قابل قبول و آنتنی خوب خواهید داشت.

سطح امنیت شهر گرگان

در گرگان امنیت خوبی برقرار است و شما می توانید به راحتی در اکثر محله های گرگان تردد کنید. معمولا خیابان های اصلی تا ساعت 10 شب و خیابان ها و کوچه های محله ها تا ساعت 8 پر تردد هستند.

جاهای دیدنی گرگان همراه با عکس

روستای زیارت

 روستای زیارت یکی از بهترین انتخاب های مسافرین و مردم خود گرگان برای گشت و گذار می باشد. سفر به روستای زیارت شما را به میهمانی طبیعت دعوت می کند و شما با یک تجربه شیرین و دلپذیر از آن خارج می شوید  که شاید کمتر جایی بتوانید این لذت را احساس کنید.زمانیکه شما تصاویر روستای زیبای زیارت را ورق می رنید چنان وسوه ای در دل شما به وجود می اید که ناخودآگاه شما را به سمت خود می کشد. این روستا در نزدیکی شهر گرگان است که یک چشم انداز بی نظیر و منحصر بفردی دارد.

روستای زیارت در نزدیکی جنگل ناهارخوران می باشد. شما با پیمودن این جنگل به روستای رویایی و زیبای زیارت می رسید. در مسیر رسیدن به این روستا از هوای دل انگیز و درختان لذت ببرید البته جرگکی و دکه های سیار درمسیر به وفور مشاهده می شود.زمانیکه شما سنگفرش های خیابان را دیده اید بدانید به روستا رسیده اید جایی که سرسبز و بی نظیر است.

گرگان کجا بریم؟

پارک جنگلی ناهارخوران

پارک‌جنگلی ناهارخوران محبوب‌ترین منطقه تفریحی گرگانی‌ها محسوب می‌شود. ناهارخوران در جنوب شهر گرگان در فاصله‌ هشت کیلومتری از مرکز شهر و در انتهای جاده ناهارخوران قرار‌گرفته است.

این تفریحگاه دارای آب‌و‌هوایی مطبوع و ملایم‌ نسبت به نقاط شمالی شهر است. طی 20 سال گذشته با بزرگ شدن گرگان، این پارک به شهر متصل شده است. جاده ناهارخوران امروزه یکی از پررفت و آمدترین خیابان‌های شهر به شمار می‌رود.

گرگان کجا بریم؟

جنگل النگدره خوش گذرانی در طبیعت بکر گرگان

این جنگل یکی از بهترین مناطق تفریحی گرگان است که در جاده بلوار ناهارخوران قرار گرفته است .در اطراف این جنگل سه چشمه وجود دارد که باعث شده چشم اندازی زیبا به خود بگیرد. پوشش گیاهی جنگل النگدره توسکا , افرا , بلوط , شیردار می باشد.امکانات این جنگل برق رسانی , جاده آسفالته , نمازخانه , زمین ورزش و پارک کودک می باشد.

گرگان کجا بریم؟

بافت تاریخی گرگان

بافت تاریخی گرگان به عنوان اولین بافت در کشور ثبت شده است که در این محله می توانید خانه های قدیمی , مدارس تاریخی و امام زاده های تاریخی و همچنین بازار قدیمی را در دل خود جای داده است. معماری بناهای تاریخی در این منطقه به سبک قاجار می باشد. محله های قدیمی هچون دباغان و بازار نعلبندان نیز در این نزدیکی ها می باشد.

در هر شهری که قدم می گذارید همیشه یک سری محله وجود دارد که شما را آشنا با زندگانی مردمان قدیم می کند و آنجا معرف هویت و شغل و کسب و کار مردمان آن زمان می باشد. گرگان نیز از این قاعده مستثنی نیست. بافت تاریخی گرگان زیباترین و دل انگیزترین فضایی است که می‌توان به دور از هیاهوی شهر ساعت ها در آن قدم زد و تنفس کرد.

گرگان کجا بریم؟

توسکستان راهی به سوی بهشت گرگان

این جنگل بسیار زیبا در 40 کیلومتری جنوب شرقی گرگان واقع شده است .در بالاترین نقطعه این جنگل منطقه جهان نما قرار دارد که از جاده های پرپیچ و خم عبور می کنیم و به آنجا می رسیم.در فصل زمستان مکان خوبی برای برف بازی است و بخاطر هوای بسیار سرد مکان مناسیبی برای زندگی طولانی نمی باشد و اما تابستان بسیار دلنشین وکمی سرد است.

گرگان کجا بریم؟

دریاچه توشن تفسیر رقص درختان درزلالی آب

این آب بندان واقع در روستای توشن میباشد که در 5 کیلومتری جنوب شهرستان گرگان واقع شده است. با وجود آب زلل و درختان زیبا بهترین مکان برای خوش گذرانی می باشد.

گرگان کجا بریم؟

دیوار دفاعی گرگان مشهور به مار سرخ

دیوار دفاعی گرگان که آن را در کتب تاریخی با نام های دیوار بزرگ اسکندر یا دیوار سرخ هم یاد کرده اند، دیواریست که قدمت آن تقریبا اندازه دیوار چین است. این دیوار دارای طول 200 کیلومتر بوده و در سال 1387 به ثبت ملی رسید.

در بین اهالی این منطقه دیوار دفاعی گرگان به “مار سرخ” هم نیز مشهور است و علت آن نیز استفاده از آجرهای سرخ در قسمت میانی دیوار می باشد. به عقیده کارشناسان این دیوار نیز همانند دیوار چین به منظور دفاع از مرزهای کشور و مقابله در برابر نفوذ دشمنان ساخته شده بوده است.

گرگان کجا بریم؟

 


خانه های سنتی گرگان

خانه های سنتی گرگان : بافت تاریخی گرگان با وجود خانه های سنتی که دارد تنها جایی است که می توان به دور از هیاهوی شهر ساعت ها در آن قدم زد و نفس کشید. جایی که شما را به اصالت این شهر وصل می کند. گرگان شهری با خانه های سنتی که بام آنها سفالی و قرمز رنگ , دیوارهایی که رج به رج درکنار هم چیده شده اند.

برای بسیاری از مسافرانی که به شهر گرگان سفر می کنند علاوه بر مناطق بکر و دیدنی و طبیعت گردی می توانند باید بدانند که  گرگان در کوچه‌پس‌کوچه‌های قدیمی خود خانه‌هایی دارد و هر کدام از این خانه‌ها رازها و قصه‌هایی در دل خود دارند. وارد هریک از خانه های تاریخی گرگان شوید، متوجه می‌شوید حس زندگی همچنان در هر گوشه و کنار خانه وجود دارد. زندگی هنوز و همچنان در این خانه‌ها جریان دارد اگر با چشم دل بنگرید و با گوش جان به دنبال صداها بگردید.

اجاره خانه سنتی در گرگان

برای اینکه در قلب گرگان و در بافت تاریخی آن بتوانید یک خانه سنتی  داشته باشید ما اقامتگاه عمارت صدر را پیشنهاد می کنیم. اقامتگاهی تاریخی در قلب تاریخ گرگان. خانه ای سنتی با آداب و رسوم مردم گرگان میزبان شما می باشد.

این عمارت دارای اتاق های سنتی برای اقامت شما دارد که برای خفظ زندگی سنتی کف خواب می باشند. در این اقامتگاه شما می توانید عطر چای تازه دم و صبحانه مقوی و سنتی را تجربه کنید. از این رو اگر به گرگان سفری داشتید، بازدید از بافت تاریخی شهر را که خانه‌های تاریخی بسیار منحصربه فردی در آن قرار گرفته است را از یاد نبرید.

09114481870

خانه های سنتی بافت تاریخی گرگان

باقری ها سرای بی نظیر

سرای باقری‌ها یکی از برجسته‌ترین خانه های تاریخی گرگان است که در محله سرچشمه واقع شده است و ساخت آن در دوره پهلوی اول صورت گرفته است. سرای تاریخی باقری‌ها یکی از وسیع‌ترین عمارت‌های تاریخی شهر گرگان با هفت حیاط و فضاهای متعدد داخلی با کاربردهای مختلف است. یکی از جذابیت‌های بازدید از این بنا کثرت و وسعت حیاط‌های آن است. در شکل فعلی ساختمان، پس از ورود وارد حیاط هشتی خواهید شد که فضایی نسبتا کوچک با حوضی در میانه است.

پس از آن دو حیاط بیرونی، دو حیاط درونی، حیاط سرطویله و حیاط مطبخ را در بخش‌های مختلف بنا می توانید مشاهده کنید. مصالح به کار رفته در بنای این ساختمان از چوب، خشت، آجر، سفال، کاهگل و شیشه است. خانه باقری‌ها نیز همچون سایر خانه‌ها در شهرهای مختلف کشور با توجه به آب و هوای خاص منطقه خود ساخته شده است.

خانه های سنتی گرگان

خانه های سنتی گرگان

سرای تقوی‌ها، پاتوقی جان و دل

سرای تقوی ها که در دوران قاجار در شهر گرگان ساخته شده متعلق به بزرگ خاندان تقوی، حاج میرزا محمدتقی تقوی بوده که او را به دلیل مراوداتی که با روس‌ها در زمینه تجارت داشته با نام تقی‌اف می‌شناختند.

سرای تقوی‌ها با داشتن ده حیاط از بزرگترین خانه های تاریخی گرگان از زمان قاجار است. حیاط‌های این عمارت همچون سایر عمارت‌های هم عصر خود هریک دارای کاربرد مخصوص به خود بودند، برخی محلی برای نگهداری حیوانات، برخی محل نگهداری مواد غذایی و برخی محل جمع شدن اهالی خانه به حساب می‌آمدند.

فروشگاه “سوغات جان و دل” که چند سالی می‌شود در شهر گرگان فعالیت خود را آغاز کرده و به فروش شیرینی‌های مخصوص این شهر مشغول است، علاوه بر محل فروشگاه اصلی خود در بلوار ناهارخوران، به تازگی اقدام به خرید یکی از حیاط‌های خانه تقوی‌ها کرده و آن را به پاتوق مردم اهل دل اختصاص داده است.

در فضای حیاط میز و صندلی‌هایی چوبی با طرحی ساده و حال و هوای گذشته وجود دارند که اگر بخواهید در فضای باز بنشینید می‌توانید به این طریق تجربه‌ای دلنشین داشته باشید. اما در طبقه بالای عمارت نیز می‌توانید در اتاق‌هایی که با زیرانداز و بالش به شکلی سنتی آماده شده‌اند بنشینید و از منوی ساده اما جذاب پاتوق چیزی انتخاب کنید و در فضای دوست‌داشتنی خانه میل کنید.

خانه های سنتی گرگان

خانه های سنتی گرگان

منو در کنار نوشیدنی‌های سرد و گرم و برخی میان‌وعده‌های معمول کافه‌ها، شامل انواع دمنوش‌های سنتی، معطر و بسیار خوش طعم است که همگی نام‌هایی قدیمی و جذاب دارند و هر کدام شما را برای انتخاب وسوسه می‌کنند.

می‌توانید این دمنوش‌ها را با چند نوع کیک ساده که در منو وجود دارد میل کنید. به همراه سفارش شما صاحبان پاتوق نمونه‌ای از سوغاتی که در “جان و دل” به فروش می‌رسند نیز برای شما می‌آورند تا با طعم دل‌انگیز این شیرینی‌ها آشنا شوید و اگر مایل بودید از بخش فروشگاه آن‌ها را خریداری کنید.

 خانه مفیدیان متعلق به دوره قاجار در بافت گرگان است

خانه مفیدیان متعلق به دوره قاجار را به عنوان یکی دیگر از بناهای ارزشمند بافت تاریخی است و این بنا بدست سید ضیاءالدین مفیدیان درسال 1327ساخته شده است.

خانه مفیدیان به صورت مجموعه و از سه ساختمان مجزا تشکیل شده است. ساختمان ضلع جنوبی که قدیمی ترین قسمت بناست مربوط به دوره قاجاریه است. بنای ضلع شرقی که فضای خدماتی (مطبخ)است، مربوط به همین دوره است. اما ساختمان ضلع شمالی بنا مربوط به دوره پهلوی است که احتمال می رود برروی یک ساختمان دوره قاجاریه ساخته شده است.

خانه های سنتی گرگان

خانه های سنتی گرگان

تزئینات خانه شفیعی، یادگار دوره قاجار است:

در بنای خانه شفیعی همچون دیگر بناهای به جای مانده از دوره قاجار توجه خاصی به تزیینات می شده است که از آن جمله می توان به طاق و طاق نماهای جناغی، تزیینات آجری خفته راسته، در بالای ورودی ستون های آجری اشاره کرد.

از دیگر زیبایی های بصری این بنا، میزان ارتفاع آن است؛ وجود سطوح شیبدار شیروانی ها، سفال و رنگ قرمز آن، وجود تراس‌ها، پوشش گیاهی، دسترسی به چشم انداز بافت از طریق تراس ها، همگی از زیبایی های دیگر بنا به شمار می روند.

خانه های سنتی گرگان

خانه های سنتی گرگان

خانه امیر لطیفی

خانه امیر لطیفی مربوط به دوران قاجار است که در پشت مسجدجامع گرگان و نزدیک به بازار قدیمی نعلبندان قرار دارد. خانه‌ی امیر لطیفی و یا به عبارتی موزه‌ی صنایع دستی گرگان در حدود 100 مترمربع  وسعت دارد و ساختاری سنتی را به خود اختصاص داده‌است. در ساخت این بنای تاریخی از چوب، خشت، آجر و ملات ساروج استفاده شده که بعدها کف اتاق‌های آن را سیمان کرده‌اند.

خانه های سنتی گرگان

خانه های سنتی گرگان

خانه‌ی فاطمی

این بنا مربوط به دوره‌ی قاجار و پهلوی است. خانه‌ی فاطمی 47 اتاق در فضای اندرونی و بیرونی، حیاط خلوت، تالار و … را از آن خود کرده که همگی معماری ویژه‌ای دارند. این خانه‌ی تاریخی وابسته به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان است که در نزدیکی خانه‌ی باقری و خانه‌‌ی امیر لطیفی قرار دارد.

خانه های سنتی گرگان

خانه های سنتی گرگان

خانه‌ی دارویی یکی دیگر از خانه‌های تاریخی گرگان

این بنا به دوران پهلوی اول تعلق دارد و در خیابان باغ شاه (ملل) گرگان واقع شده‌است. این خانه‌ی تاریخی نیز در اسفند 1380 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌است.

خانه های سنتی گرگان


قله زبله زیارت

قله زبله زیارت :در استان گلستان ارتفاعات متعددی وجود دارد که از جمله آنها می توان به درازنو، پیر گرد کوه، تاورنرآب و تلنبار اشاره کرد و همچنین زبله نیز یکی از ارتفاعاتی است که در استان گلستان قرار گرفته است.

قله زبله یکی از قله های زیبایی است که از جاذبه های دیدنی گرگان می باشد. این قله در شرق روستای زیارت واقع شده و مشرف بر روستا می باشد که روستای زیارت در مسافت ده کیلومتری شهر گرگان واقع شده است.

برای گشت و گذار در زیارت باید ابتدا به فکر رزرو ویلا باشید چرا که این روستای بی نظیر هر ساله میزبان مسافران زیادی می باشد و ممکن است در بدو ورود شما ویلا ها و سوئیت های اجاره ای رزرو شده باشند. پس برای اجاره ویلا در زیارت چند روز قبل از سفر اقدام نمایید.

09114481870

مسیر قله زبله

قله زبله زیارت دارای چشم اندازی زیبا و منحصر به فرد است. برای دسترسی به قله زبله می توان از مسیرهای متعددی مانند روستای زیارت، سرعلی آباد و همچنین می توان از رودخانه پیر شیخ هم صعود کرد که هر یک از این مسیرها دارای جذابیت و زیبایی منحصر به فرد خود می باشد.

قله زبله دارای ارتفاعی در حدود 2537 متر می باشد و مدت زمانی که صرف می شود تا به قله صعود کرد در حدود شش ساعت می باشد.

دامنه شمالی کوه و قله زبله بر شهر گرگان اشراف دارد و انبوهی از درختان جنگلی آن را فرا گرفته است. مسیر جاده گرگان - شاهرود رشته کوه البرز را قطع کرده و همچنین از خط مرکزی کوه زبله عبور می کند.