سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رابطه سرطان و ارث

رابطه سرطان و ارث : همه سرطان ها با یک تغییر ژنتیکی شروع می شوند، اما با این وجود فقط 10% سرطان ها به طور کامل به ارث می رسند. در بدن ما سیستم‌هایی وجود دارد که تغییرات ژنتیکی را ترمیم می‌کند و اگر این سیستم دستخوش تغییرات شود و نتواند ترمیم را انجام دهد فرد درگیر سرطان می‌شود و امروزه با علم ژنتیک می‌توانیم ژن‌هایی که کار ترمیم را به درستی انجام نمی‌دهند شناسایی کنیم.

تغییرات ژنتیکی تنها به صورت وراثتی منتقل نمی شود و ممکن است در طول زمان و به دلایل مختلف ایجاد شود. یکی از بارز ترین دلایل بروز سرطان، قرار گیری در محیط هایی است که این محیط ها اختلالات ژنتیکی را در افراد افزایش می دهند. پس سعی کنید از محیط های صنعتی دوری کنید تا عوامل ژنتیکی تشدید نشود. و همچنین برای جلوگیری و درمان سرطان سیگار و قلیان را نیز ترک نمایید.

بررسی نواقص ژنتیکی سندروم ژنتیک و ابتلا به سرطان موضوعی اساسی است و غربالگری برای افراد که سابقه فامیلی سرطان را دارند امری ضروری است که امروزه غربالگری می تواند در تشخیص به موقع موارد سرطانی بسیار کمک کننده باشد.

امروزه ژنتیک در تشخیص، انتخاب نوع دارو و مداخلات نوع سلولی نقش‌آفرینی می کند که در این عرصه غربالگری حرف اول را می‌زند ، افراد در معرض سرطان و افراد سالم نیز غربالگری را انجام دهند تا افراد در مواجه با سرطان با مداخله زودهنگام شاهد تسریع روند درمان و کاهش عوارض ناشی از سرطان باشند.

رابطه سرطان و ارث

رابطه سرطان و ارث

انواع سرطان های ارثی

  • سرطان سینه
  • سرطان روده
  • سرطان معده
  • سرطان رحم
  • سرطان پوست
  • سرطان تخمدان
  • سرطان پانکراس
  • سرطان پروستات

آیا می دانید چه ورزش هایی در بهبود سرطان موثر است؟

سرطان هایی هستند که در لیست سرطان های ارثی قرار می گیرند.

سابقه خانوادگی و آزمایش های تشخیصی برای جهش های ژنتیکی مختص هر سرطان، ابزارهای ارزشمندی هستند که برای ارزیابی خطر برای ایجاد نوع خاصی از سرطان استفاده کند.

چه کسانی باید آزمایش ژنتیک سرطان را انجام دهند ؟

سابقه خانوادگی سرطان داشته باشید

متعلق به یک جمعیت در معرض خطر برای یک نوع سرطان خاص باشید

سابقه شخصی سرطان داشته باشید

  • آیا از اثرات طب تسکینی در بهبود سرطان اطلاع دارید ؟؟

جهش ژنتیکی عامل ابتلا به سرطان

بسیاری از جهش های ژنتیکی عامل سرطان های وراثتی، شناخته شده اند. در همین راستا بررسی های ژنتیکی می تواند وجود یا عدم وجود شرایط وراثتی برای سرطان تشخیص داده شده را تایید کند. همچنین با کمک آزمایش های ژنتیکی، اعضای یک خانواده بدون داشتن بیماری مشهودی، می توانند از نظر حامل بودن برای جهش های مشخص وراثتی مورد بررسی قرار گیرند. سبک زندگی عامل مهمی در بروز سرطان های مشابه در افراد یک خانواده می باشد.

بیماری سرطان

کانون تخصصی حمایت از بیمار سرطانی

فعالیت های سلامت محور

طب تسکینی

کانون حامیان بیماران سرطانی